makarony

26.10.2014, godzina 11:49

Początek roku sprzyja robieniu różnych bilansów i składaniu sobie obietnic poprawy. Efektem tego jest mnóstwo zamierzeń, do których realizacji jesteśmy całkowicie przekonani i zmotywowani. Decydujemy, że tym razem rzeczywiście zaczniemy troszczyć się o siebie, zdrowo się odżywiać, często ćwiczyć, częściej jeść makaron ze szpinakiem zamiast klasycznego schabowgo.

Niestety, entuzjazmu na ogół wystarcza nam na kilka dni. Warto więc już w tej chwili odkryć sposób, który pozwoli wprowadzić w życie nasze noworoczne zamierzenia.

Jak to osiągnąć? Nie wszystkie powinności da się zdać na innych współlokatorów. Jest tymczasem wyjście. Weekend - dla siebie, wolny od pracy i stresu. Te dwa dni zezwolą zregenerować siły, podładować baterie, oczyścić ciało oraz umysł.

Ruch. Na dowolną formę aktywności fizycznej należy przeznaczyć co najmniej 60 minut. Dopiero po półgodzinnym ruchu inicjuje się redukcja tkanki tłuszczowej. Ruch nie tylko pozwala stracić na wadze ale wpływa też na umysł. Relaksuje, zezwala zdystansować się od kłopotów. Dzięki przyspieszeniu krążenia, krew znacznie lepiej dotlenia wszystkie organy wewnętrzne, w tym także i mózg. Poza tym aktywność fizyczna polepsza wydolność serca, stymuluje układ immunologiczny przeciwdziałając infekcjom.

Sposób odżywiania się. Razem z aktywnością fizyczną musimy zadbać o właściwy tryb żywienia. Dlatego też w naszej powszedniej diecie muszą wieść prym jarzyny, owoce, chude wyroby mięsne. Posiłki powinny być starannie ułożone - tak by miały witaminy, błonnik oraz białko. Nie unikajmy obsesyjnie tłuszczów i węglowodanów, ponieważ są one głównym źródłem energii. Makaron ze szpinakiem jest więc trafionym pomysłem. Dodatkowo więcej pijmy wody niegazowanej. By oczyścić przewód pokarmowy, zastosujmy sok z kiszonej kapusty oraz buraków.

Sen. Nic nie wpływa na urodę tak dobrze, jak spokojny, długi sen. Na koniec tygodnia, gdy nie trzeba wcześnie wstawać, powinnyśmy odespać zaległości. Dobra drzemka zbawiennie wpływa nie tylko na nasze ciało, ale także na nasze samopoczucie - aktywizuje organizm oraz uspokaja.

Masaż. Przyda się przede wszystkim osobom, które przez cały tydzień siedzą lub stoją w jednej pozie. Pojedyncze obszary kręgosłupa: szyjny oraz krzyżowy bardzo szybko o sobie przypominają. Masaż korzystny jest również dla tych, których praca jest stresująca. Napięcie skupia się przede wszystkim w mięśniach, które nieświadomie cały czas mocno napinamy. Masaż ma za zadanie ich odprężenie i zniwelowanie wynikającego z tego względu bólu.


 

© 2017 All Rights Reserved